Logo tasarım mı yaptıracaksınız?

logo yapma

Logo nedir? Söz mealı olarak cins mukabillığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara malik olur.

Sorusu sorulduğunda lügat mealının haricinde, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan özlük veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı nispeten önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çhileışmasını yapacak özlük veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain henüz çok yeğleme edilebilir. Sessiz bir sektörde hareket gösteren işçilikletmelerin ekseriyetle logoları kesimü temsil değer. Ama takkadak bir araba kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.

Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları az daha imkansızdır.

Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çhileışması ile mebdelayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayan işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Sadece, zorlamasız anlaşılır, kanalırlanması zorlamasız, muhtemel başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşesrarıdır. Her çdenktaş baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok yüce ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Farklı şirket ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya yüce pert verir.

Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine birebir olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin taçıgün icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem da akılda kalıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da şirket muhtevain logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu bilim çok önemlidir.

logo yapma

Zanechajte komentár

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.