Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı toplum ortamında kıymeti olan , kudret, şekil ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değanlayışme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı gestaltlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına munis ) değanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis nazaran;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değanlayıştirilmesi ammaçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç kök öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim bilimi ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tam kültürler muhtevain nüshadır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değanlayışebilir, ancak sürecin doğası değanlayışmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biraşırı filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın ortamında eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değanlayışikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Eğitim bilimi, beşer muhtevain ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere munis olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda verilen terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye çıkmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise hudayinabit vüruten ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Literatür; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Süreç; okul ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, sınav mealları kadar matlup davranış değanlayışiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Zanechajte komentár

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir